Fundraising reaches a milestone

       With nearly $50,000 in the bank, the Haiti News Project is approaching a milestone in its fundraising. To accomplish our goals, however, we will need to raise much more than 50 grand.

        Still, $50,000 is a tidy sum that speaks to progress and possibilities. It shows that people throughout the Americas and Caribbean are stepping up to help a neighbor who has been dealt a severe blow.

   Media in Haiti suffered a crushing blow that threatened to end more than 200 years of press independence with the Jan. 12 earthquake. But individual journalists and publishers throughout the country have resolved to continue delivering vital information to their audiences. We at the Haiti News Project are determined to help them.   

      The latest contribution to our effort arrived this week, a $25,000 donation from the Google Inc. Charitable Giving Fund of Tides Foundation.

 In addition to Google, other contributors include Diario ABC Color, the American Society of News Editors, Jamaican Gleaner, Inter American Press Association, McClatchy Foundation,  Miami Herald, Poder Magazine, Unity: Journalists of Color, International Press Institute North American Committee and numerous individuals.

   The funds already are being put to good use. This week, we purchased 20 laptop computers to replace equipment damaged or lost in the earthquake. The computers will quickly be delivered to newspapers and journalists in Port-au-Prince. More equipment and humanitarian aid is on the way, including tents, cameras, recorders, printers, tele-copiers, etc. 

      In addition to buying equipment, the funds will be used to develop a training program for Haitian journalists and open an investigative-reporting center. 

   Since days after the earthquake, our project has worked with Haitian media to help in their recovery, including with advice, damage assessments and technical support.  

    The support of individual and corporate contributors is vital to this effort. You can help by clicking the donate button on this page and making a contribution.

Advertisements

One response to “Fundraising reaches a milestone

  1. MENSAJE TELEPÁTICO DEL PADRE ETERNO AL MUNDO TERRESTRE; MENSAJE SEGUNDO; EL PRIMER MENSAJE FUE OCULTADO AL MUNDO POR LA ROCA RELIGIOSA.-

    Sí hijos; se nace buscando la verdad; se inicia para el mundo del conocimiento, la Revelación esperada por siglos y siglos; vuestro Creador se vale de Doctrinas Vivientes para hacer avanzar a los mundos; en el Pasado os envió la Ley Mosaica; le sucedió la Doctrina Cristiana; la tercera la que se inicia, es la Doctrina del Cordero de Dios; esta Doctrina será llamada también Ciencia Celeste; su principio está en los elementos mismos de la naturaleza; la Escritura Telepática es el medio de comunicación que se vale el Creador del Universo; siempre ha sido así; en el Pasado las doctrinas de los profetas, se recibían por telepatía; por que todas las cosas tienen un principio y una causa de ser; la Doctrina del Cordero de Dios, no tiene término; porque el Universo no lo tiene; y por lo mismo, se extenderá por toda la tierra; será traducida a todos los idiomas del mundo; su influencia será tal, que hará caer al materialismo explotador; porque nueva moral viene al mundo; la moral propia del Milenio de Paz; las Doctrinas del Padre Eterno, siempre transforman a los mundos; tal como sucedió en el Pasado de la tierra; la Nueva Revelación fue pedida por los actuales espíritus humanos; y se os concedió; todo instante vivido en vuestras existencias, lo pedisteis y se os concedió; la Nueva Revelación es la continuación de las Sagradas Escrituras; una cosa es ser estudioso de las escrituras, y otra ser religioso; lo primero es eterno porque vuestro espíritu busca siempre su propio origen; lo segundo es comercio de la fe; las religiones son las primeras en ser acusadas ante el mundo; en la Doctrina del Cordero de Dios; las llamadas religiones en su moral humana han dividido al mundo de la fe; no tienen derecho a hacer tal cosa; han olvidado que sólo existe un solo Dios no más; una sola verdad; SÓLO SATANÁS DIVIDE Y SE DIVIDE ASIMISMO; los espíritus religiosos son los mismos fariseos de la época romana; pidieron al Creador nacer de nuevo y enmendar errores del Pasado; y se les concedió la prueba; no olviden los religiosos del mundo, que todo espíritu es probado en el destino que eligió; vosotros espíritus de la roca, hicisteis lo mismo en lejanos mundos; dividisteis otros rebaños; dejasteis la confusión espiritual en otras criaturas; llenasteis de templos materiales muchos planetas; y volvisteis a hacerlo en la tierra; es por eso que seréis juzgados los primeros; vosotros al violar la ley, os convertís en los mismos anticristo; y todo violador de los Mandamientos, de hecho lo es; vosotros decís la santa madre iglesia; yo os digo que nadie en este mundo es santa o santo; la verdadera humildad no necesita de títulos que son desconocidos en el Reino de los Cielos; hasta vuestro microscópico planeta lo es; sólo el Padre y ciertos profetas conocen el planeta – polvo llamado tierra; la causa de ello es que el Universo Viviente del Padre Jehová no tiene fin..

    http://www.alfayomega.com.pe/doctrina.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s